søndag den 6. oktober 2013

Hjemmelavet tomatsuppe med kyllingeboller og pasta

Suppe igen igen :) Jeg bliver aldrig træt af det! Denne tomatsuppe har jeg blogget om før, men synes bestemt den er værdig til at komme frem i lyset endnu en gang. Sidste gang lavede jeg den med hakket kød som fyld, hvilket var rigtig godt! Denne gang indtog jeg den på den klassiske måde med kyllingeboller fra Mou og små suppehorn. Genial suppe! Jeg gentager opskriften:

To portioner:

1 spsk olie
1løg i tern
2 fed hvidløg i tern
En lille dåse tomatkoncentrat eller ca. ½ dl. tomatpure (det fra flaske der ligner ketchup)
1 dåse hakkede tomater
4 dl. hønseboullion
2 dl. madlavningsfløde 8% (jeg tror nu kun suppen bliver bedre af rigtig fløde)
½-1 tsk. paprika
1 tsk. friskhakket rød chili (kan udelades hvis du ikke er vild med den lidt brændende fornemmelse chili kan give)
1 tsk. sukker - evt. lidt mere
Salt og peber

Fremgangsmåde:
Svits løg og hvidløg i olie uden at det tager farve. Tilsæt tomatpure/koncentrat og "brænd" det lidt inden du tilsætter bouillon, hakkede tomater, paprika, sukker, chili og madlavningsfløde. Når alle ingredienserne er tilsat lader du suppen småkoge i 15-20 min. Herefter skal suppen blendes - og husk nu at tage det lille topstykke af blenderen, samt at lade suppen køle en lille smule inden du giver den gas med blenderen :) Gør det evt. ad to omgange så blenderen ikke er for overfyldt, for så går det galt.
Når suppen er blendet smages til med salt og peber, samt evt. sukker. Herefter tilsættes det ønskede fyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar