onsdag den 18. september 2013

Hvidløgsbrød med persille og ost

Mmm hvidløgsflute!!! Mmm smeltet ost!!! Hvorfor ikke sammen? :)

Det er jo ikke som sådan en opskrift, bare en måde at lave et flute på! Jeg købte et baugette, skar et stykke af og halverede det.

Min tanke var så, at jeg ville have lavet en hvidløgssmør med persille, men jeg havde ikke fået smørret ud i god nok tid, så det var ikke blevet blødt nok til at jeg kunne blande hvidløget i.
I stedet smurte jeg de to halve stykker baugette med et godt lag smør, pressede hvidløget og smurte det udover med en kniv. Jeg brugte to fed i alt, det var måske lige heftigt nok hehe, men alt efter hvor glad du er for hvidløg og hvor store dine baugettes er, kan du selv bestemme mængden af hvidløg :)
Herefter dryssede jeg med lidt hakket persille og lagde til sidst ost over - revet ost ville nok have set bedre ud, men jeg havde lige en almindelig ost. Bag i ovnen lige så længe som du ville have bagt det uden fyld - til brødet er blødt og lækkert i midten - mums :)

Vi fik brødet som tilbehør til en dejlig champignonsuppe. Opskriften har jeg bragt tidligere, du kan se den her hvis det skulle friste, den kan anbefales :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar